تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین - یزد : معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی در یزد گفت : رویکرد ارتقاء توانمندی کارکنان صنعت آب و برق به خصوص در بخش پیمانکاری بسیار مهم و حیاتی است.

توانمندسازی کارکنان صنعت آب و برق مهم و حیاتی است

 به گزارش قدس آنلاین از یزد ،مهندس علی اکبر مهاجری در نشست با مدیران صنعت آب و برق استان یزد ، جهت گیری مثبت برای ارتقای توانمندی کارکنان هریک از سازمان ها را با ارزش توصیف کرد و اظهارداشت  : رویکرد ارتقاء توانمندی کارکنان صنعت آب و برق به خصوص در بخش پیمانکاری بسیار مهم و حیاتی است.

وی با مقایسه تعداد پرسنل مجموعه وزارت نیرو با حجم فعالیت ها در دوران پیش از نقلاب با زمان حال خاطرنشان ساخت: قدرت نیروگاهی ، گسترش شبکه ها و حجم کار در بخش تولید ، انتقال و توزیع دهها برابر نسبت به زمان پیش از انقلاب افزایش یافته و این موضوع اهمیت آموزش و ارتقای توانمندی را دوچندان می کند.

این معاون وزارت نیرو با تاکید بر ضرورت کنترل پیمانکاران صنعت آب و برق  افزود : نظام مند شدن شیوه های نظارت بر عملکرد پیمانکاران و کنترل صلاحیت آنان به صورت مستمر ؛ ضامن اجرای صحیح کار و حافظ سلامتی کارکنان این بخش است.

 معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی اختصاص بخش عمده ای از فعالیت های صنعت آب و برق به بخش غیر دولتی در سال های اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت : بی توجهی به عملکرد بخش غیر دولتی ، ضعف جدی و جبران ناپذیری را در سیستم دولتی ایجاد خواهد کرد.

مهاجری تقویت نظارت عمومی به بخش غیر دولتی و توجه به آموزش پیمانکاران توسط شرکت های صنعت آب و برق را ضروری خواند و ارتقاء توانمندی بخش پیمانکاری را به عنوان راه حل رفع بسیاری از مشکلات صنعت آب و برق برشمرد.

مهندس محمدرضا صحتی ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نیز در سخنانی قانونمند کردن ارتقاء بخش پیمانکاری در صنعت برق را مورد اشاره قرار داد و گفت : داشتن کارت صلاحیت پیمانکاران از ضرورت هایی است که سال گذشته با رویکرد کاهش حوادث و ضمانت اجرایی کار پیمانکاران در توزیع برق الزامی شده است.

 وی نگاه ویژه به آموزش در بخش سازمانی و پیمانکاری را مهم خواند و گفت : سازمانی که به آموزش کارمندان بی توجه باشد ، پویا نیست و رو به انزوا است.

 این مسئول به سه رویکرد افزایش پایداری شبکه، کاهش خاموشی و کاهش تلفات در شرکت توزیع نیروی برق اشاره داشت و خاطرنشان ساخت : برنامه محوری و تدوین نقشه استراتژی برای اهداف شرکت با نماد 1521 تا سال 1404 از مواردی است که با تحقق آن رضایت مندی مشترکین افزایش می یابد.

 مهندس صحتی در بخش دوم سخنانش اتخاذ راهکارهای فنی، اقتصادی و فرهنگی در جهت مدیریت مصرف برق به عنوان رکن اقتصاد مقاومتی را یادآور شد و گفت : بر اساس بند 8 سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب ، برگزاری سمینارها و گردهمایی های مستمر با صاحبان صنایع،کشاورزان، مشترکان تجاری، بانوان خانه دار، دانش آموزان ، استفاده صحیح مصرف را فرهنگ سازی خواهیم کرد.

 وی به تدوین دستورالعمل ممیزی ساختمان های اداری برای نخستین بار در سطح کشور و اجرایی نمودن آن به صورت پایلوت و حمايت و بهره گیری از مشاوره شرکت‌هاي خدمات انرژي ESCO در سطح استان یزد اشاره داشت و آن را از جمله اقدمات شاخص در حوزه مدیریت مصرف برق عنوان کرد.

این مسئول در صنعت برق طرح های کاهش تلفات شبکه های برق را متذکر شد و افزود: نصب ترانسفورماتورهای کوچک و کم تلفات در شبکه ، تبدیل حجم وسیعی از شبکه های فشار ضعیف به کابل خود نگهدار و ساماندهی بافت قدیم یزد از جمله اقداماتی است که نتایج آن ؛ روند نزولی تلفات را به دنبال داشته است.

 مهندس صحتی بهره گیری از دانش و فناوری بومی در جهت استقرار دیسپاچینگ نوین از جمله سیستم مانیتورینگ آنلاین فیدرهای فشار متوسط در سطح استان را یادآور شد و گفت : طراحی و راه اندازی نرم افزار بومی اتوماسیون شبکه با صرفه جویی 17 میلیارد ریالی در مقایسه با انواع مشابه خارجی و مانیتورینگ 200 مجموعه آشکارساز خطا با تبدیل نوع قدیمی به جدید با فناوری نوین از اقداماتی است که در راستای درون زایی اقتصاد و تقویت توان ملی انجام شده است.

 این مسئول به پتانسیل مناسب انرژی خورشیدی در سطح استان ، توسعه انرژی های تجدید پذیر و رویکرد توسعه نیروگاه های تولید پراکنده در دارالعباده اشاره کرد و این اقدامات را عامل درون زایی اقتصاد و تقویت ملی توصیف کرد.

وی بهره گیری از خدمات نوین در حوزه مشترکین را از دیگر اقدامات شرکت توزیع نیروی برق خواند و متذکر شد: استفاده از تبلت برای قرائت کنتور و ثبت مشخصات مشترکین جدید و الکترونیکی کردن فرآیندها سالانه از صرف هزینه های متعدد این سازمان جلوگیری کرده است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد روند صعودی میزان رضایت مندی مشترکین برق از خدمات و صرفه جویی میلیاردها ریال هزینه را نشانه اثربخشی فعالیت های اجرایی در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.